marți, 13 martie 2012

Paine neagra


Ingrediente:

- 140 ml. apa calda
- 140 ml. lapte cald
- 1lingurita rasa de sare
- 1/2 lingurita de zahar
- 450 gr. faina neagra
- 10 gr. drojdie uscata


Punem faina intr-un vas, adaugam drojdia si le amestecam. Facem o groapa in centru si adaugam sarea, zaharul, apa calda si laptele si incepem sa framantam pentru 10 minute, pana cand aluatul devine compact si elastic. 


Vasul in care e aluatul il acoperim cu un prosop de bucatarie si il lasam, 
la loc cald (eu l-am pus pe dulap in bucatarie), la dospit pentru 90 minute.


Dupa ce a aluatul a crescut il asezam in tava de cuptor tapetata cu hartie de copt, acoperim iar cu un prosop de bucatarie si il mai lasam 30 de minute.
Inainte de a baga painea la cuptor (incalzit in prealabil la 190-200 grade) o ungem cu lapte si cu un cutit bine ascutit crestam paine, fara a apasa prea mult aluatul. 

Painea o lasam la cuptor pentru 25-30 de minute. 
Trebuie sa fie rumena, iar cand o intoarcem cu fundul in sus si o batem sa sune a gol.

Pofta buna !





6 comentarii:

  1. Cea mai buna paine,este facuta acasa.Eu numai acasa coc painea.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmmm, ce bine arata!!! Painea facuta in casa e o bunatate....si mirosul ala te innebuneste! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. am descoperit si eu de curand cat de buna e paine facuta in casa, si o fac cu mare drag, mai ales cand vad ca are succes la toata familia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc tuturor de vizita si de comentarii. Sper sa va placa si celalate retete ale mele. :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...