luni, 5 noiembrie 2012

Placinta cu mere




Ingrediente:


- 2 kg. mere
- 6-7 linguri de zahar
- scortisoara
- nuca
- stafide
- 4 linguri de gris
- 1 ou

Aluat 

- 1 pachet de margarina pentru prajituri
- 300 grame faina
- 1 ou
- 1 praf de copt
- 1 lingurita rasa de zahar




Aluatul l-am pregatit cu 1 zi inainte; 
intr-un vas am pus toate ingredientele si le-am amestecat bine pana cand am obtinut 
un aluat compact care sa nu se lipeasca de maini. L-am invelit intr-o folie si l-am lasam la frigider pentru cateva ore bune.


Merele le-am dat prin razatoare, le-am amestecat cu zaharul si scortisoara
 si le-am pus intr-un vas pe foc pentru 15-20 minute, pana s-au inmuiat.

Nuca (am pus 2 pumni, nu am cantarit-o) am zdrobit-o cu fundul unui pahar, iar stafidele (cam 1 pumn) le-am pus intr-un vas cu apa, si le-am adaugat in vasul de pe foc cand merele au fost aproape gata.  



Aluatul l-am impartit in doua si am intins prima foaie, pe care am asezat-o in tava tapetata cu unt si faina. Din loc in loc am intepat aluatul cu o furculita, am presarat grisul si am pus merele stoarse (am presat fiecare lingura cu mere de marginile vasului inainte de le pune in tava). 


Peste mere am asezat si a doua foaie de aluat, am intepat-o si pe aceasta cu furculita si am dat-o la cuptor   pentru 35-40 minute - la foc mediu.
 Pe la jumatatea timpului de coacere am uns prajitura cu 1 ou si am presarat zahar (tos).
Dupa ce s-a copt o lasam in tava pana se raceste de tot.

Pofta buna! 






3 comentarii:

  1. Nu refuz o prajiturica asa de racoritoare!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, ce grozav arata!! Si ce de umplutura are! Super, asa imi place si mie ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de aprecieri :).
    Da, ne place sa aibe multeeeee mere, dar nu refuzam nici placintele cu mai putine mere ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...